Waarom de sportschool geschikt is voor iedereen (ook voor jou!)

voor elk type een sportschool

Niet iedereen staat te trappelen bij het idee van de sportschool. Onterecht, want sportscholen zijn er in alle soorten en maten.

Doet de sportschool jou denken aan zweterige sportschooltypes en zware gewichten, maar wil je toch graag meer bewegen? Laat je dan niet tegenhouden door je vooroordelen. Er zijn namelijk een heleboel verschillende soorten sportscholen en lessen. Dus er is er ook zeker eentje voor jou bij.

Voor het groepsdier

De sportschool staat niet alleen voor roeien, fietsen en aan de gewichten hangen. Je kunt er ook samen met anderen klasjes volgen (bodybalance, yoga, pilates, bodypump). Dit is ook fijn als je regelmaat nodig hebt en jezelf niet makkelijk van de bank afkrijgt richting de sportschool. Als je elke dinsdag om 19 uur een lesje bodybalance volgt met je vaste sportmaatje dan is dat een stuk makkelijker vol te houden.

Voor de sportieve 55-plusser

Speciaal voor ouderen hebben veel sportscholen groeps- en fitnesslessen. Verwacht niet dat je meteen aan de zwaarste gewichten moet hangen; langzamerhand werk je toe naar soepele gewrichten en spieren. Daardoor heb je ook minder snel last van pijn en stijfheid.

Voor de persoonlijke aandachtzoeker

Tegenwoordig hebben de meeste sportscholen ook personal trainers in huis. Zo kun je heel gericht aan bepaalde doelen werken (spiermassa, conditie) op tijden die jou het best uitkomen. Als je uiteindelijk precies weet welke trainingsvorm het best voor jou werkt, dan kun je er ook voor kiezen om zelfstandig verder te gaan en individueel verder te sporten.

Alleen voor vrouwen

Lekker sporten zonder het risico te lopen bekeken te worden, dat kan in speciale sportscholen voor vrouwen. Er zijn door het hele land verschillende kleine ketens, die vaak ook extra persoonlijk zijn in hun benadering.

Voor vrouwen in verwachting

Sportscholen en fysiotherapiecentra spelen steeds vaker in op de specifieke behoeftes van hun klanten. Dus als zwangere hoef je niet tussen de studenten gaan spinnen, maar kun je gewoon een apart klasje boeken. Om te werken met zwangeren hebben sportinstructeurs vaak een nauwe samenwerking met gynaecologen en bekkenbodemtherapeuten. Zo weet je dat je ook tijdens en na je zwangerschap op een veilige en verantwoorde manier werkt aan je gezondheid. Ontdek wat Zilveren Kruis vergoedt tijdens je zwangerschap.

Wat werkt voor jou?

Klinkt best goed toch? Al die verschillende smaken? Ben je na het lezen van dit artikel enthousiast(er) geworden over jouw mogelijkheden binnen de sportschool, check dan het aanbod in je buurt. Er zit vast wel iets tussen wat bij jou past. En onthoud: een proefles kan altijd!

Bron: Zilveren Kruis

Delen is lief

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email

Gerelateerde blogs

Weten wat overprikkeling veroorzaakt is belangrijk! Hoe herken je dit?
Wist je dat je dankbaarheid kan oefenen! Lees hier hoe…
Weet jij wat de voordelen zijn van fietsen? Lees ze hier!
Hier een aantal handige tips, om voldoende slaapuren te krijgen.
We kunnen weer genieten van warmer weer. Niets is dan zo lekker als naar buiten gaan én te sporten.
Slapen is ontzettend belangrijk voor je dagelijks functioneren en je gezondheid.
Hoe creëer je een positieve sfeer tussen jou en je collega’s?
Goede voornemens hebben is mooi, maar volhouden is een uitdaging. Lees de tips.

Houd mij op de hoogte!

Ja, ik ontvang graag in de week van 12 november een bericht met de nieuwe premie en voordelen van 2022!