3 tips om goede voornemens vol te houden

Het is weer de tijd van goede voornemens. Heb jij ze ook? En heb je ze al eens volgehouden? Veel mensen hebben goede voornemens, maar eind januari blijkt dat de meesten deze toch niet hebben volgehouden. We willen je graag helpen met 3 tips die ervoor zorgen dat je ze hopelijk volhoudt.
Goede voornemens

Tips om goede voornemens vol te houden:

Tip 1: Als je goede voornemens hebt, kies dan voor één of maximaal twee doelen.

Dat maakt het ook realistischer en makkelijker haalbaar. Focus dus!

Tip 2: Zorg dat je precies voor ogen hebt wat je met je doel wilt bereiken.

Wanneer je doel een betere gezondheid is, meer plezier maken, meer rust houden of juist het opbouwen van een financiële buffer is, weet je wat het je zal brengen. Dit maakt het makkelijker om je aan je voornemens te houden.

Tip 3: Maak je doel zo plezierig mogelijk.

Wanneer je plezier hebt in het bereiken van je doel, maakt dat het een stuk makkelijker. Kies bijvoorbeeld voor een alternatief gezond product in plaats van een snack. Wil je meer bewegen? Kijk dan welke sport je het leukst vindt. Of doe het samen. Voordeel van het samen sporten is dat je een ander ook betrekt bij je goede voornemen. Wanneer je voornemen ‘out in the open’ is, verhoog je de druk op jezelf en is de kans groter dat je je doel bereikt. Bovendien kun je elkaar ook nog eens motiveren. En ook belangrijk en plezierig: vier elke mijlpaal die je hebt bereikt!

Heb jij nog tips? Laat het ons weten via info@zorgpolisonderwijs.nl.

Delen is lief

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email

Gerelateerde blogs

Begin deze zomer energiek met deze 15 routines
Blog van
de maand
We kunnen weer genieten van warmer weer. Niets is dan zo lekker als naar buiten gaan én te sporten.
Slapen is ontzettend belangrijk voor je dagelijks functioneren en je gezondheid.
Hoe creëer je een positieve sfeer tussen jou en je collega’s?
Dat heeft onder andere te maken met routine. Bekijk hier de voor- en nadelen én de praktische tips.
Eet de volgende groentes en fruit om tijdens de winterperiode voldoende vitamines binnen te krijgen én je energieniveau op peil te houden!
Rugklachten komen veelvuldig voor in het onderwijs. Maar hoe ontstaat lage rugpijn en hoe kun je het voorkomen? We geven je een aantal tips.

Houd mij op de hoogte!

Ja, ik ontvang graag de maandelijkse Onderwijs fit! nieuwsbrief met de nieuwste tips, blogs en aanbiedingen per e-mail.

Mijn gegevens zijn:

We willen je graag zo veel mogelijk informatie op maat bieden, zodat deze past bij jouw levensstijl. Mocht dat je interessant lijken, zou je dan het volgende willen invullen? Dit is niet verplicht!