Meer bewegen tijdens het werk op school? Wij geven je 6 tips

Als leraar zit of sta je vaak, afhankelijk van het type les dat je geeft. Zou je toch eens wat meer willen bewegen? Dan hebben wij een leuk dagschema voor je ontwikkeld met tips voor bewegen tijdens het werk. Probeer het eens een tijdje, je wordt er écht fitter door! Langzaam opbouwen kan natuurlijk ook ;-)

Bewegen tijdens je werk op school doe je zo!

We hebben enkele tips om extra te bewegen voor je op een rij gezet:

  • Loop in de ochtend 1 keer extra de trap op en af.
  • Ga lekker fietsend of wandelend naar school als dat dichtbij genoeg is. De frisse herfstwind zorgt ervoor dat je goed wakker wordt! Ga je met de bus? Stap dan een halte eerder uit en loop het laatste stuk.
  • Loop vervolgens niet de standaardroute naar je klas, maar zorg ervoor dat je nog 100 stappen extra zet. En doe dat ook na afloop van de pauzes. Zo gebeurd!
  • Wachten tot je thee of koffie klaar is? Wees actief! Loop een rondje, de trap op en af of doe eens 5 tot 10 squats.
  • Zijn alle lessen voorbij? Maak dan eerst even een korte wandeling voordat je misschien nog verder aan de slag gaat. Misschien met een aantal collega’s? Dat zorgt er gelijk voor dat je meer ontspannen bent.
  • Probeer ook in je vrije tijd afspraken te maken met vrienden om te gaan sporten. Ga wandelen of fietsen. Zo kun je bijpraten en ben je ook nog aan het bewegen. Dubbel plezier voor lichaam en geest!

Het lijkt niet moeilijk, maar je moet wel beginnen. Heel veel succes vandaag!

Delen is lief

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email

Gerelateerde blogs

Blog van
de maand
We kunnen weer genieten van warmer weer. Niets is dan zo lekker als naar buiten gaan én te sporten.
Slapen is ontzettend belangrijk voor je dagelijks functioneren en je gezondheid.
Hoe creëer je een positieve sfeer tussen jou en je collega’s?
Goede voornemens hebben is mooi, maar volhouden is een uitdaging. Lees de tips.
Eet de volgende groentes en fruit om tijdens de winterperiode voldoende vitamines binnen te krijgen én je energieniveau op peil te houden!
Rugklachten komen veelvuldig voor in het onderwijs. Maar hoe ontstaat lage rugpijn en hoe kun je het voorkomen? We geven je een aantal tips.
Zorg goed voor jezelf tijdens de zwangerschap. We geven je tips om buiten en in de klas fit en vitaal te blijven.

Houd mij op de hoogte!

Ja, ik ontvang graag in de week van 12 november een bericht met de nieuwe premie en voordelen van 2022!